Delen:

Hoe je dankzij co-teaching meer uit je ICT-middelen haalt

Geschreven door Webredactie Host
n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met leerlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de les verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook gebruik van het ‘observator-model’. De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen. n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met leerlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de les verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook

gebruik van het ‘observator-model
 De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen.n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met leerlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de les verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook gebruik van het ‘observator-model’. De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen.n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met leerlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de le

s verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook gebruik van het ‘observator-model’. De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen.n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met leerlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de les verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook gebruik van het ‘observator-model’. De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen.n mijn definitie van co-teaching werk ik samen met een leerkracht in een klaslokaal met le

erlingen aan een vooraf gesteld doel. Dat doel heeft vaak te maken met handelingsbekwaamheid (van leerkrachten én leerlingen) op een bepaald terrein, zoals het gebruik van Chromebooks of MOO, of het werken met een nieuwe digitale methode. De leerkracht met wie ik als co-teacher de les verzorg, vervult vaak de rol van assistent. Hij of zij heeft een actieve rol, helpt leerlingen bij het maken van opdrachten en raakt zo zelf ook steeds meer vertrouwd met de materie. Naast dit ‘assistent-model’ maak ik soms ook gebruik van het ‘observator-model’. De andere leerkracht beperkt zich dan tot observeren en na afloop gaan we met elkaar in gesprek over wat hij/zij heeft geleerd en wat hem/haar is opgevallen.

Media
  • water-lily-3784022_1920
  • banner17

Blijfup-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en acties

*