Heutink ICT Basispoort statusupdate

De afgelopen dagen heeft Basispoort te maken gehad met technische aanloopproblemen met betrekking tot het ophalen van gegevens van leerlingen en leerkrachten. Dit is erg vervelend voor scholen die zijn begonnen met het inrichten en gebruiken van de Basispoort software. Bij Basispoort wordt hard gewerkt om deze aanloopproblemen op te lossen. Wij hebben vertrouwen dat deze problemen snel onder controle zijn.

Door de problemen in Basispoort lopen scholen die willen koppelen met deklas.nu3 van Heutink ICT ook tegen problemen aan bij het koppelen. Door het ontbreken van gebruikersgegevens uit het LAS (Parnassys en DotCom) is het voor sommige scholen dan niet mogelijk om de gebruikers op te halen in onze koppelwizard. Ook zijn ons gevallen bekend waarbij ondanks een handmatige upload van een edxml bestand geen gebruikers aanwezig zijn in Basispoort.

Bij scholen waar leerling en leerkracht informatie wel beschikbaar is, hebben we daarnaast te maken met problemen in de aangeleverde gegevens. Dit probleem is inmiddels opgelost in Basispoort. Wij zijn nu druk doende deze reeds opgehaalde gegevens op te schonen, zodat deze alsnog succesvol kunnen worden ingelezen in deklas.nu3. Van de scholen die hiermee te maken hebben zijn inmiddels al een flink aantal met succes gekoppeld aan deklas.nu3.

Samenvattend:

  • Mocht u handmatig gegevens hebben ingelezen in Basispoort met behulp van een edexml bestand en geen gebruikers terugzien in de deklas.nu koppelwizard, neem dan contact met ons op. Wij helpen u om de gegevens alsnog in te lezen in Basispoort;
  • Mocht u hebben aangegeven te willen koppelen met deklas.nu3, maar nog geen gebruikers zien in onze koppelwizard dan kunt u ervan uitgaan dat deze gebruikers beschikbaar komen in de wizard zodra Basispoort ons weer nieuwe informatie aanlevert vanuit het LAS. Elke nacht vindt er een synchronisatieslag plaats. Met enkele nachten zal alle data gesynchroniseerd moeten zijn naar uw omgeving;
  • Mocht u de koppelwizard succesvol hebben doorlopen, maar nog geen gebruikers terugzien in deklas.nu3 dan houdt dit in dat onze ontwikkelaars uw data nog dienen op te schonen. Eind deze week zal ook dit doorgevoerd zijn.

Naast vragen over de bovenstaande punten krijgt onze servicedesk veel vragen over de koppeling met Parnassys. We kunnen u daar helaas niet mee helpen en verwijzen u daarvoor door naar de servicedesk van Parnassys (www.parnassys.nl/home/contact).

We hopen u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld van de laatste stand van zaken rondom Basispoort en de koppeling met deklas.nu3. U mag ervan uitgaan dat wij er alles aan doen om de koppeling met Basispoort en deklas.nu3 zo snel als mogelijk voor u operationeel te hebben. We houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Media
  • hict-basispoort-statusupdate-thumb.jpg
  • hict-basispoort-statusupdate-banner.jpg