27 augustus 2020
5 do’s en 5 don'ts voor jouw ICT-beleidsplan
Iedere moderne school heeft een visie op de rol die ICT zou moeten spelen in het onderwijs. Meestal is het aan de ICT-coördinator om die visie te vertalen naar een plan voor de praktijk.
lees meer
27 augustus 2020
10 tips om tijd vrij te maken voor ICT
Stel, jij hebt als ICT’er een paar uur per week voor je ICT-taken en die tijd gaat vrijwel altijd op aan het oplossen van storingen en andere technische probleempjes van je collega’s.
lees meer
27 augustus 2020
Onderwijsconsulent in beeld: 5 vragen aan Wim van der Veen
De onderwijsconsulenten van Heutink ICT zetten zich elke dag in om ICT te laten werken voor het lerende kind. Zij zijn actief op scholen in heel Nederland en bestrijken alle niveaus, van complete stichtingsbesturen tot en met individuele leerkrachten.
lees meer
27 augustus 2020
Wat doe jij eigenlijk als ICT-coördinator?
De ICT-coördinator is de ICT-coördinator niet meer. In het verleden werd de functie vooral vervuld door leerkrachten (soms ook ouders) die handig waren met computers.
lees meer
20 augustus 2019
Hoe je dankzij co-teaching meer uit je ICT-middelen haalt
Ontdek hoe onderwijsconsulent Bastiaan Kooij co-teaching inzet om ICT optimaal te laten werken voor jouw leerlingen, je teamcollega’s én je school.
lees meer
20 mei 2019
Hoe werkt de DNA-methode in de praktijk?
In mijn voorgaande twee blogs heb ik aandacht besteed aan de DNA-aanpak van Heutink ICT: wat behelst onze methode en hoe kan het onderwijs daar beter van worden? Deze keer wil ik een concreet voorbeeld beschrijven van hoe de in de praktijk werkt.
lees meer
16 mei 2019
Een vliegende start met Chromebooks
De St. Mattheu¨sschool in Joure schafte recent vijftig Chromebooks aan. ICT-coördinator Reitse-Geert Strien legt uit dat hij zocht naar een optimale manier om snel met de Chromebooks aan de slag te kunnen.
lees meer
02 mei 2019
Over naar de digitale wereld: graag, maar hoe?
Veelvuldige inzet van de DNA-methode levert ons via data-analyse allerlei nuttige algemene inzichten op. De belangrijkste van die inzichten wil ik deze keer graag met je delen.
lees meer
01 april 2019
Hoe maak je verstandige keuzes in ICT?
De afgelopen jaren hebben wij als onderwijsconsulenten van Heutink ICT al heel wat scholen kunnen helpen met de DNA-methode. Door gestructureerd in kaart te brengen wat een school wil (en kan) op ICT-gebied, bieden we houvast bij het nemen van beslissingen over investeringen in ICT.
lees meer
14 maart 2019
Hoe MOO nog beter kan? Jij mag het zeggen!
MOO is continu in ontwikkeling. Maar de manier waarop verandert. Voorheen maakten we vooral plannen voor een langere termijn: wat gaan we de komende tijd allemaal doen en in welke volgorde?
lees meer
14 maart 2019
Verder zonder Flash? Geen paniek!
Er wordt al een tijdje veel over gesproken: na 31 december 2020 is Adobe Flash Player (kortweg Flash) verleden tijd. De ondersteuning van de veelgebruikte plugin is tegen die tijd wereldwijd stopgezet in alle browsers.
lees meer
11 maart 2019
Hoe kunnen scholen dat extraatje van Slob nu eens écht doeltreffend besteden?
Minister Slob heeft besloten om de werkdruk in het primair onderwijs op korte termijn te verlichten. Daarvoor heeft hij 94 miljoen euro beschikbaar gesteld.
lees meer
25 januari 2019
Langdurig ziek thuis en toch meedoen in de klas?
AV1 laat het kind zien en horen wat er in de klas gebeurt.
lees meer
09 augustus 2018
Een opdracht maken, uitdelen, inleveren en nakijken in Microsoft Teams
In dit blog leg ik uit hoe je een opdracht maakt, uitdeelt, inlevert en nakijkt in Microsoft Teams.
lees meer
03 april 2018
Bezoek Global Google for Education partner summit
Onze onderwijsconsulent Wouter Stiekema doet verslag van de conferentie op het kantoor van Google in New York.
lees meer
Pagina 1 van 2Eerste   Vorige   [1]  2  Volgende   Laatste   

Blijfup-to-date

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en acties

*