Home - Actueel - Nieuws - Een nieuwe baan in tijden van corona: Dionne Smit begon bij Heutink ICT
Deel deze pagina:
Delen:

Een nieuwe baan in tijden van corona: Dionne Smit begon bij Heutink ICT

Dionne Smit is tijdens de coronacrisis in dienst gekomen bij Heutink ICT, als Accountmanager. Noodgedwongen heeft ze haar inwerkperiode grotendeels digitaal moeten doen. Hoe heeft ze de sollicitatiegesprekken ervaren en hoe heeft ze haar collega's leren kennen tijdens deze periode?

Voorheen werkte Dionne als Regiomanager bij een organisatie gespecialiseerd in loopbaancoaching, outplacement en re-integratie. Vlak voor de coronatijd ontdekte Dionne via social media een vacature bij Heutink ICT. "Ik werkte al met diverse klanten in het onderwijs samen en heb dan ook bewust gekozen voor deze interessante doelgroep. In eerste instantie heb ik telefonisch contact gehad met Jolien (Knol, recruiter bij Odin Groep; red.). Na dat gesprek was ik direct al enthousiast; Heutink ICT leek me een bedrijf dat goed bij me zou passen. De klik bleek gelukkig wederzijds en ik werd uitgenodigd voor een gesprek op kantoor. Maar toen kwam corona om de hoek kijken en kreeg ik te horen dat we dat gesprek via Teams zouden doen. Ik wist toen nog niet eens wat dat was."

Via Teams, toch heel persoonlijk

Het eerste gesprek via Teams was wel spannend. "Je zit voor zo'n scherm, hoe kom je dan over als sollicitant? Ik heb thuis maar een rustig plekje opgezocht, de kinderen waren natuurlijk ook plotseling thuis. Uiteindelijk is het me erg meegevallen. Met Teams zit je niet met elkaar aan tafel maar je kunt toch heel persoonlijk zijn. Dat komt misschien ook doordat je zomaar bij elkaar in huis kunt kijken. Op een gegeven moment heb je nauwelijks meer door dat je op afstand met elkaar aan het praten bent. Na het gesprek was ik alleen nog maar enthousiaster. Diezelfde week heb ik nog een tweede Teams-gesprek gehad, deze keer met directeur Rogier Borggreve erbij, ook weer heel prettig. Eind van die dag kreeg ik te horen dat ik welkom was. Heel fijn, maar ook wel raar: aangenomen worden bij een bedrijf waar ik nog nooit binnen was geweest."

Naar kantoor

Nadat de kogel door de kerk was, kreeg Dionne het verzoek om een keer langs te komen op kantoor. "Dat leek me heerlijk, dus dat heb ik direct de volgende dag gedaan. Er was vrijwel niemand, dat was wel bizar, al die werkplekken waar niemand zat. Op mijn eerste officiële werkdag, 4 mei, ben ik ook gewoon op kantoor begonnen. Ik word ingewerkt door mijn collega Nikki Hunder, die zie ik een aantal keren per week op kantoor. Ik merk nu dat er steeds meer collega's weer op kantoor komen, dus ik kan mijn vragen altijd wel aan iemand stellen. We doen nog steeds veel via Teams, maar ik ga ook alweer voorzichtig naar klanten toe."

Meedenken en adviseren

De nieuwe Accountmanager voelt zich in haar functie intussen al helemaal thuis. "Doordat ik zelf kinderen op de basisschool heb, zie ik van heel dichtbij wat ICT kan doen voor het lerende kind. Ik vind het mooi om daarover mee te denken en het onderwijs daarin te kunnen adviseren. Zeker in deze coronatijd, nu scholen zich beginnen af te vragen wat ze geleerd hebben van al dat thuisonderwijs en of ze daarom misschien hun visie of beleid moeten bijstellen."

Goed gevoel

Wat Dionne bij Heutink ICT enorm waardeert, is de collegialiteit. "Ik heb echt het gevoel dat ik een team om me heen heb. Iedereen is ontzettend behulpzaam en open. Ik voel me dan ook meer dan welkom, dat was al zo toen de meeste contacten nog via Teams verliepen. Wat ik ook fijn vind, is de zelfstandigheid in mijn functie en dat ik de tijd krijg om me te verdiepen in de materie. Ik heb Heutink ICT al leren kennen als een bedrijf waar je fouten mag maken, waar je kunt leren en je verder kunt ontwikkelen. Dat voelt goed!"


Collega worden van Dionne?

Heeft Dionne jou enthousiast gemaakt en wil je ook bij ons komen werken? Dat kan! Wij hebben een vacature als Netwerkspecialist, IT Engineer Operations of Servicedesk Medewerker. Wil je meer informatie over een vacature hebben of een kopje koffie of thee (dat kan digitaal of fysiek) komen drinken? Neem dan contact op met Jolien Knol via 074 240 4600.

Deel deze pagina:

Blijfup-to-date

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en acties

*