Tips zomervakantie

De zomervakantie komt er weer aan! Daarom willen wij u graag informeren over de volgende punten.

Basispoort

Zoals u inmiddels via verschillende kanalen heeft vernomen zal in de aanstaande zomervakantie basispoort zijn intrede doen. Dit houdt in dat na de zomervakantie de software van Malmberg, Zwijssen, Noordhoff en Thieme Meulenhoff enkel nog via basispoort op te starten is. U dient basispoort hiervoor zelf eenmalig in te stellen. Specifieke instructies en informatie heeft u inmiddels vanuit Basispoort ontvangen. Heeft deze informatie u niet bereikt, dan willen wij u verzoeken contact met onze servicedesk op te nemen zodat wij u deze informatie alsnog toe kunnen sturen. Aangezien het instellen van basispoort een tijdrovende klus is, willen wij u adviseren dit te doen voor de start van het nieuwe schooljaar. Dit kunt u ook vanuit huis realiseren. Heutink ICT heeft een informatieportal ingericht waarop de komende periode alle relevante informatie en handleidingen van Basispoort en de koppelingen met deklas.nu worden verzameld.

Hardware tijdens vakantie (deklas.nu scholen)

Tijdens de zomervakantie zullen wij met enige regelmaat (remote) onderhoud plegen op uw (deklas.nu) netwerk en de noodzakelijke updates installeren. Het is daarom zeer belangrijk dat uw server ook tijdens de zomervakantie bereikbaar is. Wij willen u verzoeken de server en bijbehorende netwerkcomponenten (modem, router en switch) aan te laten staan tijdens de zomervakantie. Zorg er wel voor dat de serverruimte goed geventileerd is, zodat de server niet over verhit raakt tijdens de warme zomerdagen. Indien uw server tijdens de zomervakantie niet bereikbaar is, kunnen wij u niet garanderen dat uw netwerk tijdens de eerste week van het nieuwe schooljaar voorzien is van de laatste updates. Computers, printers, scanners en dergelijke kunnen wel uitgeschakeld worden.

Ook voor scholen zonder een deklas.nu netwerk is het belangrijk dat de serverruimte goed geventileerd is.

Opstart na de zomervakantie (deklas.nu scholen)

Wij doen onze uiterste best om er voor te zorgen dat u op de eerste dag na de zomervakantie zonder problemen kunt functioneren. Maar het kan voorkomen dat er een gedeelte van uw netwerk niet functioneert of dat er andere problemen zijn binnen uw netwerkomgeving. Om te voorkomen dat u dit op de eerste dag na de vakantie ontdekt adviseren wij u om enkele dagen voor de start van het nieuwe schooljaar uw netwerkomgeving te testen. Dit testen zou u bijvoorbeeld ook vanuit huis kunnen doen indien het ‘thuiswerken’ is ingeschakeld bij uw school.

Wilt u hierin ontlast worden dan is onze dienst detachering een uitkomst. Ook vanwege het feit dat de ICT’ er op school steeds minder tijd ter beschikking heeft en de ICT kennis langzaam wegebt, biedt detachering een uitstekende uitkomst.

Bereikbaarheid Servicedesk

Onze servicedesk is tijdens de zomervakantie gewoon bereikbaar. De ervaring van de afgelopen jaren leert ons dat de eerste 2 weken na de zomervakantie een hectische periode is waarbij veel telefoontjes binnenkomen. Natuurlijk stemmen wij onze bezetting hierop af. Maar om u nog beter van dienst te kunnen zijn willen wij u verzoeken enkel de spoedeisende storingen (storingen die direct opgelost moeten worden) telefonisch aan te melden. Minder spoedeisende zaken kunt u het beste via de mail of Online Service Desk aanmelden.

Wij wensen u een fijne zomervakantie!

Media
  • tips-zomervakantie-thumb.jpg
  • tips-zomervakantie-banner.jpg