ICT Scan

Ook op uw school wordt er steeds meer gebruik gemaakt van ICT: digitale schoolborden, touchscreens, het leerling volgsysteem, tablets, oefensoftware voor leerlingen, een leerkracht assistent bij lezen, enz. We weten allemaal dat het zonder instrumentele ICT-vaardigheden lastig wordt om ICT in te zetten. Uit eigen onderzoek (en ook van Kennisnet) blijkt dat er op veel scholen veel verschil is in ICT-bekwaamheid tussen de leerkrachten. Hoe is dat op uw school? Heeft u dat inzichtelijk? En wat doet u met de leerkrachten die het inzetten van ICT nog steeds lastig vinden?

Tijdens de training voor deklas.nu 3 nemen wij tegenwoordig standaard een ‘eenvoudige’ scan af. Dit is voor de ICT-er een klein inzicht van de stand van zaken. Het geeft hem of haar handvatten om op korte termijn actie te kunnen ondernemen.

Op steeds meer scholen voeren we ook onze complete ICT-scan uit. Deze scan meet niet alleen de instrumentele vaardigheden van uw team, maar meet ook de pedagogisch en didactische inzet van ICT. Want we kunnen allemaal een leerling achter de computer ‘laten werken’, maar is het ook zinvol? En wat is dan ‘zinvol’ inzetten volgens uw team?
 
Onze ICT-scan is voor u een nulmeting en geeft de directie/ICT-coördinator een groot aantal handvatten: Welke prioriteiten stel ik? Welke ICT-investeringen zijn wenselijk? Wat verwacht het team van ICT? Hoe staat het met de didactische inzet van ICT? Enz. Naast een onderzoeksverslag volgt er ook een gesprek met de directie en ICT’er.
 
Het lijkt heel eenvoudig om dit zelf uit te zoeken, maar het kost u veel tijd. Daarom kunnen wij dit voor u uitvoeren. Voor meer informatie: w.wurdemann@heutink-ict.nl

Media
  • ict-scan-thumb.jpg
  • ict-scan-banner.jpg