De DNA-aanpak: snel naar de juiste keuzes



Welke rol speelt ICT in jouw onderwijs en welke ambities heb je op dit gebied? Heldere antwoorden op dit soort vragen zijn onmisbaar om verantwoorde keuzes te kunnen maken. Daarom ontwikkelde Heutink ICT het DNA-model: een inmiddels bewezen succesvol middel om de ICT-identiteit van scholen in beeld te brengen. En let op: binnen deze DNA-aanpak is er nu ook een korte route beschikbaar, waarmee je extra snel tot de gewenste keuzes komt.




Degelijk, Nieuwsgierig of Avontuurlijk?

Met ons DNA-model kunnen wij een school op ICT-gebied classificeren als ‘Degelijk’, ‘Nieuwsgierig’ of ‘Avontuurlijk’. Daartoe stellen we per school een aantal essentiële vragen, zoals:

  • Wat is het didactisch/organisatorisch profiel?
  • Hoe belangrijk is de rol van ICT en wat zijn de ambities?
  • Hoe staat het met de ICT-kennis en de ICT-infrastructuur?
  • Welke educatieve content en andere software worden er gebruikt?

Zo komen we tot een DNA-profiel dat het mogelijk maakt de ICT-behoefte van elke school precies op maat in te vullen.



De korte route

Het DNA-model is onderdeel van een doordachte totaalaanpak. Maar het mooie is dat je het model ook heel snel zijn werk kunt laten doen, door te kiezen voor de ‘korte route’. Deze korte route kost jouw team maar zo’n 2,5 uur en resulteert in een handzaam rapport met concrete adviezen en actiepunten. Op basis van dit rapport kun je direct doorschakelen, als je wilt uiteraard met ondersteuning van de onderwijsconsulent van Heutink ICT.

Drie onderdelen

De korte route bestaat uit drie onderdelen:

  1. Ambitiegesprek
    Een intakegesprek met de directie en de ICT-coördinator/werkgroep.
  2. Teambijeenkomst
    Een inspirerende sessie waarbij we ook de visie op ICT en de ICT-bekwaamheid in kaart brengen.
  3. Waardeergesprek
    Hoe vertalen we visie naar doelstellingen en brengen we de ICT-bekwaamheid op het gewenste peil?
Korte route


Mogelijke uitbreidingen na de korte route

Als je wilt, kun je na afronding van de korte route gebruikmaken van een aantal aanvullende diensten.

  • Uitwerking met het team
  • Het maken van een plan van aanpak
  • Ondersteuning van de uitvoering

Meer informatie

Wil je direct aan de slag met de DNA-aanpak of ben je benieuwd wat deze aanpak in een breder (onderwijskundig) perspectief kan betekenen voor jouw school? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek met een van onze onderwijsconsulenten.

 Neem contact op