Helemaal in de cloud met Heutink ICT



Wat doet Heutink ICT allemaal om dagelijks 450.000 kinderen en duizenden onderwijsprofessionals te laten leren en werken, lokaal en in de cloud? Je leest het hier!



Heutink ICT koppelt, verbindt en beheert

Heutink ICT helpt bij alle organisatorische uitdagingen die digitalisering van het onderwijs met zich meebrengt. De visie op onderwijs en de daaruit voortvloeiende keuze voor educatieve leermiddelen bepalen welke ICT-middelen worden ingezet. Met MOO leggen we daarvoor de perfecte technische basis. We zorgen dat alles (MOO, Basispoort, Kennisnet Entree, Momento, G Suite, Office 365, enz.) gekoppeld is en zijn het aanspreekpunt voor alle technische problemen. Zodat iedereen het gemak ervaart van een betrouwbare, veilige en kindvriendelijke IT-omgeving. Nu en in de toekomst.

Meer info


Alles gaat naar de cloud

Wat voegt Heutink ICT dan nog toe?

Hoe ver je ook bent met het afnemen van online diensten, je hebt altijd nog een zekere lokale infrastructuur nodig. Denk alleen maar aan:

  • Touchscreens
  • Router/firewall/internetconnectiviteit
  • Switches en andere netwerkapparatuur
  • WaaS/WiFi
  • Printing en overige randapparatuur
  • Proactieve monitoring van netwerkcomponenten

En dan is er nog de snelheid en het gemak waarmee clouddiensten in gebruik worden genomen. Daardoor bestaat het gevaar dat er een wirwar van systemen ontstaat die los van elkaar werken – en allemaal afzonderlijk beheerd worden.

Wie houdt het totaaloverzicht? Heutink ICT natuurlijk. Wij zorgen ervoor dat alles logisch met elkaar samenwerkt. En beheren het geheel. Zoals we dat al 20 jaar doen.





Kan ik met Heutink ICT helemaal in de cloud werken?

Jazeker. Je hebt geen lokale server meer nodig. Bovendien bieden wij je de vrijheid om met alle platformen (iOS, Windows Google) te werken. Opdrachten via Microsoft Teams of Google Classroom? Wij koppelen de omgeving aan MOO. Liever iets minder complex? Kies dan voor de opdrachtenmodule. Wel in de cloud maar toch nog lokale software (zoals Maatwerk Rekenen en Cito LOVS)? Ook die kunnen we opnemen in de cloud. We noemen dat virtualiseren.

Ik wil graag een afspraak


Hoe flexibel is Heutink ICT in Service en Support?

De tijd van een vast servicecontract ligt achter ons. Veel scholen kiezen er bijvoorbeeld voor om een persoonlijk serviceniveau met ons af te stemmen.

  • Single-point-of-contact voor alle ICT-gerelateerde zaken binnen de school
  • Iedereen van de school mag bellen
  • Ook ondersteuning op hardware en diensten van derden
  • Rode-loper-service (major account) met eigen telefoonnummer en twee vaste contactpersonen

Zie dat maar eens elders te regelen!

Ik wil graag meer info




Hoe afhankelijk ben ik van Heutink ICT?

In feite verbinden we allerlei bestaande platformen. Alleen wat er niet is, maken we zelf.

Dus geen lock-in?

Basispoort. Office365. Google. Het zijn allemaal standaardisaties die ook zonder Heutink ICT te gebruiken zijn. Wij koppelen de techniek en nemen van A tot Z het beheer op ons. Zo zetten we een enorme stap in gebruikersgemak. En ben je flexibel om te gebruiken van je wilt.


Daag ons uit!

Vul onderstaande formulier in voor een afspraak of voor meer informatie over hoe je met Heutink ICT in de cloud kunt werken.

  • *
  • *
  • *
  • *
Heutink ICT is onderdeel van de Odin Groep