Dag voor Kerst - 25 december 2018 - open
Zoeken:

NAS uitleg

Op het moment dat je contact hebt met één van onze specialisten kan het zijn dat de term ‘NAS’ wordt genoemd. Misschien dat je hiermee onbekend bent, daarom gaan we hier uitleggen wat wij bedoelen met NAS.

Wat is een NAS en wat doet het?

Een NAS is een opslagmedium op een netwerk die vanaf elke computer aan dat netwerk (mits die de juiste rechten heeft) kan worden aangesproken.

Hoe ziet een NAS er uit?

Uiteraard zijn er verschillende merken die diverse types leveren. In deze handleiding wordt de NAS beschreven die door Heutink ICT wordt geadviseerd. Dat is de WD My Cloud EX2.

Hoe en wat sluit ik aan op de NAS?

Allereerst sluit je de UTP kabel in de LAN aansluiting aan de achterzijde van de NAS. De andere zijde van de UTP kabel sluit je aan op de tweede netwerkkaart van de server. Mocht je hiermee onbekend zijn, neem dan contact op met onze servicedesk. Vervolgens sluit je de NAS aan op het stopcontact. De NAS zal zichzelf nu opstarten. Neem nu contact op met onze servicedesk om zo te laten controleren of de NAS online is.

Wat betekenen de codes die automatisch gestuurd worden in automatisch gegenereerde incidenten?

De NAS wordt ook 24 uur per dag gemonitord. Als er iets aan de hand is met de NAS, dan wordt er automatisch een melding geregistreerd. In deze melding staat een bepaalde foutcode. Hieronder leggen wij uit welke code wat betekend en welke acties u dient uit te voeren.

Code Uit te voeren actie 
 50 Controleer of de NAS is aangesloten en ingeschakeld is. Is dit het geval, neemt u dan contact op met de servicedesk.
 54 NAS herstarten.
 60 NAS heeft geen netwerkverbinding. Controleer of de NAS juist is aangesloten.

Online Service Manager

Nog geen inlog? Klik hier

Direct Contact

Tel.: 074 240 46 66

TeamViewer starten

Blijf.up-to-date

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en kennissessies of neem direct contact op

>Maak een belafspraak >Cursussen en trainingen >Aanmelden nieuwsbrief