Geef online uw melding door
Inloggen als ICT Coördinator
Inloggen als een Docent
Nog geen inlog? Klik hier
Direct contact

Tel.: 074 240 46 66

TeamViewer starten

Home - Service - DPM - Algemeen - Geen verbinding - HD Board (zwarte knoppen)
Deel deze pagina:

Waarmee kunnen wij je helpen

Geen verbinding - HD Board (zwarte knoppen)

HD Board (met zwarte knoppen)

  1. Controleer of de USB welke vanuit het bord naar de werkstation verbonden is bij de werkstation.
    (Hoe kan ik dit controleren? Vaak zijn er 3 USB’s verbonden; een muis, toetsenbord en de kabel van het bord. Volg de kabel en controleer of deze goed vast zit in het bord)
  2. Start het stuurprogramma van de HD board driver
  3. Selecteer HD-Board met zwart-wit knoppen en druk op OK
  4. Is het icoon? Dan is de kabel niet goed verbonden of eventueel de control box defect. Probeer de USB kabel welke in verbonden is in de werkstation los te koppelen, en vervolgens terug te koppelen in een andere poort.
  5. Is de icoon? Dan is de verbinding tussen de werkstation en het bord gelukt! Mocht er alsnog geen reactie komen van uit de pen, probeer dan een andere pen.
    (Tip: probeer je eigen pen op het bord van je collega, werkt de pen hier ook niet? Dan is de pen defect)
  6. Controleer of de control box naar behoren functioneert. De Control box kun je rechts onderin op het achterkant van het bord vinden.
    De control box heeft 2 led ’s;
    Er moet een RODE LED continu branden en een GROENE LED moet knipperen
    • Geen LED

      Dit betekent dat het bord geen/onvoldoende stroom krijgt. Dit kan duiden op een defecte control box. Controleer of alle kabels correct zijn aangesloten en volg de volgende stappen uit.
      1. Koppel alle kabels los en koppel deze na 10 seconden weer terug.
      2. Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met Heutink ICT Servicedesk
    • Alleen ROOD

      Dit betekent dat de control box voldoende stroom krijgt maar geen connectie heeft met het werkstation.
      1. Controleer of het stuurprogramma HD Board driver opgestart is
      2. Verbind de USB kabel in een ander poort
      3. Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met Heutink ICT Servicedesk
    • Rood en Groen

      Normaliter betekent dit dat het bord naar behoren functioneert. Start de werkstation opnieuw op en probeer de volgende stappen:
      1. Controleer of het stuurprogramma HD Board driver opgestart is
      2. Verbind de USB kabel in een ander poort
      3. Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met Heutink ICT Servicedesk

Blijfup-to-date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en acties

*
500.000 kinderen en duizenden onderwijsprofessionals leren en werken dagelijks in MOO 500.000 kinderen en duizenden onderwijsprofessionals leren en werken dagelijks in MOO
20 jaar ervaring in ICT 20 jaar ervaring in ICT
ICT-artikelen bestel je op heutink.nl ICT-artikelen bestel je op heutink.nl
Grootste assortiment Grootste assortiment
Werken en leren in de cloud met MOO Werken en leren in de cloud met MOO