Chat with us, powered by LiveChat

Waarmee kunnen wij je helpen?

Traag Netwerk

Een traag netwerk kan veroorzaakt worden door verschillende factoren, de makkelijkste factor welke op te lossen is door de klant wordt beschreven in de handleiding.
We merken op dat trage netwerken veroorzaakt worden door hoge uptimes van netwerkapparaten in het netwerk. Een uptime betekend: Hoe lang is het apparaat al online.

Je kunt netwerkapparaten vergelijken met de modem die je thuis hebt staan, de modem herstart je ook wel eens na een maand of 3 wanneer je een traag of onstabiel netwerk hebt.
De netwerkapparaten zijn continu online waardoor ze na verloop van tijd iets trager functioneren, we lossen het probleem op door het apparaat te herstarten.

Waar vind ik de apparaten?

Je kunt de apparaten vinden in de patchkast van de school.

Welke apparaten mogen herstart worden?

  • Modem
  • Router
  • Switches
Mocht het probleem niet verholpen zijn na het herstarten van de apparaten dan mag er telefonisch contact gelegd worden met de Servicedesk.

MOO
Alles over onze digitale leer- en werkomgeving
Deklas.nu
Alles over lokale servers en netwerkomgevingen
Hardware
Vragen over Chromebooks, tablets of notebooks?
Infra en Wifi
Alles over WiFi, routers, printers en internet
DPM
Touchscreens, digiborden, mobiele devices en audio
MDM
Info over Mobile Device
Management